Asides

Wandelingenverkoop

~ WANDELINGENVERKOOP ~

November is normaalgezien wafelbak-maand maar dit jaar strooide Miss Corona roet in ons wafeldeeg. We hebben dan met leidingsploegen van Scouts Sint Paulus en Scouts Intakt Leuven de virtuele koppen bij elkaar gestoken om op zoek te gaan naar een alternatief….

Hiervoor zijn we terug gegaan naar de basics van het scout-zijn; WANDELEN! Maar niet zomaar wandelen met Google Maps of Strava in de hand….. we hebben er een scouts-twist aan gegeven 😉 De wandelkaarten zijn opgesteld zoals de kaarten die onze leden de weg wijzen op twee- en drie-daagse.

Een unieke kans om zelf eens te ervaren hoe zo’n speciale wandelkaart nu juist in zijn werk gaat!

Geen ervaren scouts? Geen paniek! Alles wordt duidelijk uitgelegd en er is ook een noodplan ter beschikking!

HOE KRIJG IK ZO’N LEUKE WANDELROUTE? Wij hebben enkele mooie routes in de buurt van Leuven uitgestippeld en in zo’n speciale wandelkaart gegoten. Er is voor ieder wat wils, zoals jullie kunnen zien in het overzicht.

De bestellingen verlopen via onderstaande link. Elke dinsdag en vrijdag bekijken we welke bestellingen en betalingen binnen gekomen zijn en sturen we de wandelingen door via mail. Zo kunnen jullie zeker op woensdag en in het weekend genieten van een verfrissende wandeltocht!

Bestellen kan op: https://docs.google.com/…/1FAIpQLScQZh2O4TpK7k…/viewform

Voor dit staaltje vakmanschap 😉 vragen wij graag een vrije bijdrage (met 5euro als startbudget). U mag dit storten op volgend rekeningnummer BE82 9731 4171 0768 (opgelet: dit is niet het algemene scoutsrekeningnummer) met als mededeling ‘ Naam + aantal wandelingen’.

Stevige linker,Sint-Paulus & Intakt Leuven

Bestelling pulls, sjaaltjes en schildjes

De bestellingen zijn afgelopen en worden volop verwerkt!

Heb je niet optijd kunnen bestellen wat je wou, zal je moeten wachten tot een volgend aankoopmoment…

Inschrijvingen nieuwe leden

Maandag 19 oktober om 17u zullen de inschrijvingen voor nieuwe leden op deze site opengaan. Dit zal gebeuren via een link die hier zal verschijnen. Gelieve dit formulier maar 1 keer in te vullen per kind. Nadat u het inschrijvingsformulier hebt ingevuld, bent u pas zeker van inschrijving na het ontvangen van een bevestigingsmail door ons. Wie helaas niet op tijd was om in te schrijven, zal hiervan ook door ons op de hoogte worden gebracht.

Start nieuwe scoutsjaar

Dinsdag openden de scholen weer hun deuren, tijd voor ons dus om het nieuwe scoutsjaar te beginnen voorbereiden! 

Naar goede gewoonte starten wij ons scoutsjaar het eerste weekend van oktober. Dit jaar betekent dat dus op zaterdag 3 oktober. Leden gaan over naar hun nieuwe groep, de nieuwe leidingsgroepen worden bekendgemaakt… Voor nieuwe leden het ideale moment om de sfeer op te snuiven, kennis te maken met onze scouts en een beslissing te maken om zich in te schrijven twee weken later. Belangrijk is wel om te weten dat deelname aan ons overgangsweekend geen garantie is op een inschrijving voor de rest van het scoutsjaar. Hoe dit concreet zal kunnen doorgaan met respect voor de coronaregels is nog niet volledig duidelijk, hiervoor wachten wij op de nieuwe richtlijnen die in september worden verwacht. 

Nadat het scoutsjaar officieel is afgetrapt op overgangsweekend starten de inschrijvingen. 

Net zoals vorig jaar zullen we helaas met een ledenstop moeten werken. Voor elke tak hebben we met de volledige leidingsgroep een maximaal aantal leden vastgelegd om het doenbaar te houden voor de leiding.

De inschrijvingen zullen dit jaar in 3 periodes plaatsvinden:

  1. 5-11 oktober: de week na overgangsweekend vragen wij aan onze huidige leden die willen verder doen met de scouts om hun lidgeld voor het nieuwe jaar te betalen ter bevestiging van herinschrijving. Aan leden die wensen te stoppen vragen wij om die week een mailtje te sturen naar ons (sintpaulus@hotmail.com). Zo hebben wij voor de inschrijvingen open gaan een duidelijk beeld van ons huidig ledenbestand.
  2. 12-18 oktober: deze week wordt voorbehouden aan broers of zussen van huidige leden om zich in te schrijven. Hiervoor volstaat een mailtje naar het bovenstaande mailadres. 
  3. 19 oktober: vanaf dan zullen inschrijvingen open worden gesteld voor nieuwe leden. Deze zullen doorgaan op onze website (https://www.scoutssintpaulus.be). 

Het aantal beschikbare plaatsen voor nieuwe leden zal dus afhangen van het aantal inschrijvingen in de twee weken ervoor. Deze zullen tijdig worden meegedeeld voor het opengaan van de inschrijvingen voor nieuwe leden. Wie geen plaats heeft kunnen bemachtigen wordt door ons in de wachtlijst gezet. Vanaf dat u bij de eerste vijf van die wachtlijst komt, brengen wij u op de hoogte. 

Houd zeker onze facebookpagina en website in de gaten voor verdere updates!

Een stevige linker,

de groepsleiding

Scoutsbarbecue

Dag beste ouders, sympathisanten, oud-leiding.

Ten voordele van de bouw van de nieuwe lokalen organiseert Scouts Sint-Paulus een corona-proof editie van de scoutsbarbecue op zondag 27 september 2020!  Schrijf je in via deze link om ’s middags of ’s avonds te komen eten.