Scouts Sint-Paulus en Scouts Intakt bouwen

Sint-Paulus bouwt 27%

€54 600

ingezameld van de €200 000

Zoals jullie weten, is het al jaren onze droom om nieuwe lokalen te kunnen bouwen voor Scouts Sint-Paulus en Scouts Intakt Leuven. Deze droom komt met rasse schreden dichterbij. In november 2021 keurde stad Leuven ons project goed. Jammer genoeg loopt momenteel een beroepsprocedure bij de provincie.

Op de plaats van de huidige lokalen is het niet mogelijk om de nodige riolering en nutsvoorzieningen aan te sluiten. Daarom zijn we met Stad Leuven op zoek gegaan naar een andere plaats op ons Lemmekesveld. Na intensief overleg gaat de voorkeur uit naar een plaatsing bovenaan aansluitend aan de parking. De nieuwe lokalen zullen de uitvalsbasis worden voor alle takken van Scouts Sint-Paulus en Scouts Intakt Leuven. Om de impact van de nieuwe lokalen op het Lemmekesveld en de buurt te minimaliseren wordt het gebouw ingegraven. In de kelder komt een ruim materiaalkot en een extra lokaal. We gebruiken zo veel mogelijk natuurlijke materialen. Er is gekozen om niet voor elke tak van een vast lokaal te voorzien, maar om met de plaats die er is in te spelen op de noden van het scoutsjaar. Op het niveau van het Lemmekesveld komt er daarom naast 2 vaste lokalen een polyvalente zaal die door middel van wegneembare wanden flexibel kan opgesplitst worden in 3 afzonderlijke lokalen. Aansluitend aan de polyvalente ruimte wordt een volledig uitgeruste keuken en voldoende sanitair voorzien. De lokalen zullen natuurlijk rolstoeltoegankelijk zijn.

Update:

Onze bouwvergunning werd vorig jaar afgewezen door de provincie Vlaams-Brabant na beroep door enkele buren. Samen met de architecten werkten we binnen de bouwgroep enthousiast verder aan nieuwe plannen voor onze gedroomde nieuwe lokalen. We zijn ervan overtuigd dat met kleine aanpassingen aan het huidige ontwerp we de bezwaren van de provincie kunnen beantwoorden. Uitstel dus, maar geen afstel!

Misschien vraag je je af wat er ondertussen met je geld gebeurt. We ontvingen van jullie 4086 € aan gulle giften, maar gaven aan het bouwproject al 10527 € uit. Dit voorbereidende werk is zeker niet verloren en vormt basis voor de hernieuwde aanvraag. Als je je engageerde voor een renteloze lening, dan zullen we je na het definitieve groene licht zeker contacteren. Bedankt voor jullie steun, we geven niet op!

Omdat we geloven dat we samen met stad Leuven en architectenbureau A33 een sterk dossier hebben uitgewerkt, zet de bouwwerkgroep zich met veel enthousiasme hier verder voor in en gaan we ondanks het beroep toch door met de zoektocht naar de nodige financiële middelen. Door de corona-crisis zijn materiaalkosten sterk gestegen en moeten we niet op zoek naar 150000 € maar naar 200000 € eigen middelen via renteloze leningen en fiscaal aftrekbare giften. We zijn ervan overtuigd dat we de renteloze leningen kunnen afbetalen met de jaarlijkse opbrengst uit de traditionele activiteiten, zoals wafelbak, quiz en barbecue, zonder de jaarwerking onder druk te zetten.
Met de eerste aankondiging in 2021 haalden we al 25% van dit bedrag binnen, in 2022 willen we fondsenwerving intensifiëren!

Renteloze leningen

Voor renteloze leningen vragen we een minimaal engagement van 1000 euro. We betalen het jaarlijks terug op 20 jaren en starten met afbetalen na 2 jaren, normaal vanaf 2024*.
Je kan kiezen voor een standaard Scouts-lening waarbij je vanaf 2024 tot 2041 55.55 euro per schijf van 1000 euro terugkrijgt (18*55.55 = 1000 €).
Of je kan je sympathie voor scouts Sint Paulus en scouts Intakt Leuven tonen met de SymPol-lening, waarbij je 100 euro schenkt en vanaf 2024* tot 2041 50 euro per schijf van 1000 euro én een warm scoutsgevoel terugkrijgt (18*50 = 900 €).
Beide soorten leningen zullen contractueel afgesloten worden na de goedkeuring van de bouwaanvraag en het afbetaalplan zal starten na 2 jaren (*).
Voel je je te oud om een lening aan te gaan op 20 jaren op je eigen naam, dan kan je opteren om deze te laten terugbetalen aan je kinderen of kleinkinderen. Noem het gerust “scouts forever”.

Fiscaal aftrekbare giften

Giften ter ondersteuning van dit project van meer dan 40 euro zijn fiscaal aftrekbaar en zijn nu al welkom via een rekeningnummer van Scouts en Gidsen Vlaanderen
(BE55 4096 5041 4144 – KREDBEBB) met vermelding van projectnummer FAG 5-408 en projectnaam BOUW LOKALEN ST PAULUS INTAKT LEUVEN.

Schrijf je in voor onze renteloze leningen of engageer je voor een gulle gift via dit formulier.

Alle hulp zeker welkom

Helpende handen en materiële steun zullen in de volgende fases van het project meer dan welkom zijn. Heb je verborgen bouwtalenten of voorraden bouwmaterialen, vul dan zeker dit formulier in!