De bouwgroep is achter de schermen reeds sinds 2014 bezig met het plannen van een nieuwe thuis voor Scouts Sint-Paulus en Intakt Leuven en verkreeg in mei 2024 een bouwvergunning.
In het ontwerpen van onze nieuwe lokalen, een fijne samenwerking met Czaar, werd aandacht besteed aan het integreren van het gebouw in het parkdomein, gebruik van robuuste materialen, (rolstoel)toegankelijkheid, bieden van een meerwaarde aan het parkpotentieel, interne flexibiliteit en duurzaamheid. Er werd gelet op het efficiënt en ecologisch gebruik van ruimte en materiaal, met aandacht voor de noden van onze speelse scoutsen met grote variatie aan leden (zowel qua leeftijden als achtergronden als eventuele beperkingen).
Voor de nodige fondsen kunnen we alvast rekenen op de gulle steun van stad Leuven. Bovenop onze reserves zijn we nog op zoek naar éxtra eigen middelen.
Zo is er een optie van een fiscaal aftrekbare giften (vanaf 40 euro) op het rekeningnummer BE55 4096 5041 4144 – KREDBEBB van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Voor een vlotte verwerking graag bij de mededeling dit sjabloon gebruiken: Gift, FAG 5-444, Nieuwe Lokalen St Paulus-Intakt, ‘uw mailadres’ (waarbij ‘uw mailadres’ het mailadres is dat je gebruikt om je rijksregisternummer door te geven. Je mag @ vervangen hierin door (a)). Alleen zo kan Scouts en Gidsen Vlaanderen weten voor welk project een betaling bedoeld is, het bedrag aan ons doorstorten en je een fiscaal attest bezorgen. Scouts en Gidsen Vlaanderen vraagt éénmalig je naam (zoals die op het bankafschrift staat) en rijksregisternummer te mailen naar giften@scoutsengidsenvlaanderen.be. Dit is nodig in het kader van de nieuwe wettelijke verplichtingen voor een correcte verwerking van fiscaal aftrekbare giften. Heb je een vennootschap? Dan kan het voordeliger zijn om langs deze weg te schenken. Voor een onderneming die een gift doet wordt het rijksregisternummer vervangen door het ondernemingsnummer.
Daarnaast is het binnenkort ook mogelijk om renteloze leningen af te sluiten en/of materieel te steunen, info volgt hierover (maar bij groot enthousiasme kan je ook informatie krijgen via vzw@scoutssintpaulus.be).
“Maar hoe lang gaat dat nog allemaal duren?”, hoor ik u al vragen. Daarom geven we graag volgende richtplanning mee:
Informatie zal regelmatig verschijnen op deze site of via mail (voor ouders van scoutsleden).
Om andere sympathisanten op de hoogte te houden, zal ook een mailinglijst opgesteld worden. Indien je je hiervoor wenst aan te melden: stuur een mail naar vzw@scoutssintpaulus.be of noteer je naam en mailadres op de lijsten die aanwezig zijn bij infomomenten.
Het volgende infomoment vindt plaats op 9 maart. U bent welkom in het Boerderijtje in het Paul Van Ostaijenpark tussen 12u30 en 14u30 én 17u en 18u30.
Daarnaast kan u met specifieke vragen ook terecht bij: vzw@scoutssintpaulus.be.